Coller Startup Competition 2021 – כל הפרטים על הגמר הגדול והזוכים המאושרים – FertilAI, Sweet Victory Gum, Yo-Egg, Mindsense ו-SoLED

ביום שני השבוע התקיימה תחרות Coller $100,000 startup competition מטעם הפקולטה לניהול ע"ש קולר. מי הזוכים המאושרים, איזו טכנולוגיה הם מציעים ואיך רובוט מדבר קשור לכל העניין?, כל הפרטים בכתבה הבאה

14 יולי 2021
מימין: פרופ' משה צבירן, ד"ר אתי ממן, פרופ' אריאל הורוביץ, רועי הורוביץ, ג'רמי קולר (באמצעות רובוט), ד"ר אייל בנימין קרדיט תמונה: עומר לוי
מימין: פרופ' משה צבירן, ד"ר אתי ממן, פרופ' אריאל הורוביץ, רועי הורוביץ, ג'רמי קולר (באמצעות רובוט), ד"ר אייל בנימין קרדיט תמונה: עומר לוי

אחד אחר השני עלו הסטארטפים לשאת Pitch על הבמה, לאחר שהציגו גם בתערוכה את הפתרונות הטכנולוגיים המרשימים שלהם, בניסיון להרשים את השופטים ב5 דקות בלבד עם פתרונות חדשניים בכל תחומי החיים – אופנה, בריאות, FoodTech, משאבי אנוש וגיוס עובדים, איכות חיים ובריאות הנפש, איכות הסביבה, בעלי חיים ועוד - אבל כמו תמיד, יש רק זוכה אחד (ובמקרה המפרגן שלנו – אפילו אחד מכל מסלול, וכמה פרסים מאוד מנחמים למקום השני והשלישי).
 

במקום הראשון בopen track זכה הסטארטפ FertilAI, הראשון שהציג בבמת הPitching, אבל שמר על קור רוח וזכה להצטלם עם צ'ק גדול ומשמח. לא מפתיע שרועי, בוגר תוכנית ה – MBA שלנו בהתמחות בניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות הוא מנכ"ל החברה, כך שאין יותר גאים מאיתנו. "הופתענו, זה כיף גדול", אמר רועי, "בסוף אנחנו עושים משהו טוב לבני־אדם ואני חושב שזו אולי אחת הסיבות שזכינו". FertilAI משתמשת בביג-דאטה על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה של תהליך טיפולי הפוריות עבור נשים המתקשות להיכנס להריון, בדגש על שיפור תהליכי העבודה וסיוע לרופאים ניהול מיטבי של התהליך בעזרת שימוש בביג-דאטה ואלגוריתמים, כמו אלגוריתם המאפשר לצפות ולדייק ב99% את תאריך הביוץ, ומאפשר להחליף את הצורך ב3-5 בדיקות דם ובדיקת אולטרסאונד ב2-3 בדיקות דם בלבד, ללא אולטרסאונד, ואפילו ללא צורך בפיקוח רפואי על האלגוריתם שמתנהל באופן אוטומטי לחלוטין. היא צפויה בשלב הבא כבר לפתח פיילוטים עם קופת חולים מכבי ומדיקל סנטר בהרצליה.

 

במקום הראשון במסלול הFood Tech זכה הסטארטפ Sweet Victory Gum, בהובלת גיתית להב ושמרית לב, אשר פיתח מסטיק שנועד להפחית את התשוקה לטעם מתוק ומיועד לאנשים שמנסים לשלוט בצריכת המתוקים שלהם. למסטיק טעם רגיל של מנטה אך לאחר מספר דקות של לעיסה, החומר הפעיל בו חוסם את הקולטנים לטעם מתוק על הלשון, כך שאי אפשר בכלל לטעום מתיקות.
 

"כרגע המסטיק זמין למכירה בפנמה, פיליפינים וצרפת. גם לארץ נגיע בקרוב", אמרה להב. “החלום שלנו הוא לראות אנשים ברחוב שאומרים ‘רגע שנייה, בא לי משהו מתוק, יש פה גלידריה. לא, אני אקח Sweet Victory. זה החלום". בכנות – גם אנחנו השתכנענו ומחכים לטעום.
 

מימין: ד"ר אייל בנימין, ג'רמי קולר (באמצעות רובוט), פרופ' משה צבירן. קרדיט תמונה: עומר לוי

בפרס השני במסלול הFood Tech ובהשקעה בסך 25,000 דולר זכתה חברת Yo-Egg , אשר פיתחה תחליף צמחי לביצה במראה דומה למקור כולל חלמון נוזלי במרכז ועם כמות חלבון וערכים התזונתיים הדומים מאוד לזה של ביצה, ובמקום השני במסלול הפתוח זכתה חברת Mindsense שמביאה טכנולוגיות בינה מלאכותית לעולם הפסיכותרפיה. החברה זכתה בהשקעה של 25,000 דולר מקרן ההשקעות fresh.fund , ומציעה פלטפורמה שמתרגמת טיפולים למידע שאותו ניתן לכמת ומסכמת את הטיפולים באמצעות מטרות, הדרכה וייעוץ.
 

תופתעו, אבל הטוב לא נגמר – אפילו היו לנו זוכים במקום השלישי, הסטארטפ SoLED, אשר זכו בתוכנית תמיכה בסטארטפים מתנת TAU Ventures. SoLED פיתחו מכשיר חיטוי מים לאזורים המוגבלים בתשתיות כגון מדינות מתפתחות ומדבריות. המכשיר מספק חיטוי מקסימאלי בעלויות והתערבות אדם מינימאליות.
 

תחרות Coller $100,000 startup competition​ הוקמה לפני 5 שנים ע"י מר ג'רמי קולר - מנכ"ל ומייסד Coller Capital, פרופ' משה צבירן - דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר וד"ר אייל בנימין - ראש תחום פרויקטים יזמיים במכון קולר, מתוך מטרה לעודד סטודנטים ובוגרים של אוניברסיטת תל-אביב להקים ולקדם את הסטארטפים שלהם והרוח היזמית. ד"ר אייל בנימין, אשר ניהל והנחה את התחרות, אמר כי היא בהחלט מניבה תוצאות וכי מרבית הזוכים מהשנים הקודמות עדיין קיימים ואף משגשגים. "מלבד הסטארטאפ שזכה לפני חמש שנים שעוסק בתיירות ונפגע מהקורונה, כל הזוכים הקודמים גייסו גיוסי המשך, כולם ממשיכים לצמוח ומתפתחים. סטארט־אפ ממוצע זה תשע וחצי שנים לאקזיט אז יש לנו עוד ארבע שנים לחכות, אבל בינתיים אנחנו רואים שכולם מתקדמים יפה". הסטארטפים התחרו בשני מסלולים – פתוח וFoodTech – , ובכל מסלול קיבל הזוכה במקום הראשון צ'ק על 100,000$.
 

צוות השופטים מנה כ-30 שופטים במסלול הטכנולוגי, המשלב מובילים בתעשיית ההייטק הישראלי, מנהלי קרנות הון סיכון, משקיעים, נציגים מהאקדמיה, יזמים וכן יועצים מתחומי המשפט והפיננסים העוסקים בתחום ההייטק, וביניהם גם נציגי הפקולטה לניהול ע"ש קולר - פרופ' משה צבירן - דקאן הפקולטה, פרופ' דן עמירם - סגן דקאן הפקולטה, ג'קי גורן וד"ר דויד צביליחובסקי. את במת הPitching פתח פרופ' משה צבירן, והדגיש את יתרונה של אוניברסיטת תל אביב בהצמחת יזמים: "האפשרות של כל אחד בעצם לבוא לתחרות עם רעיון מעולמות שונים זה בדיוק העושר של אוניברסיטה בסדר הגדול של אוניברסיטת תל אביב. יש פה אנשים שהולכים באמת לעולמות הידע והמחקר"., והוסיף - "התחרות החמישית היא יותר טובה מהרביעית והיא פחות טובה מהשישית. זאת אומרת שאנחנו משתפרים משנה לשנה ולומדים משנה לשנה."

מימין: פרופ' משה צבירן, אילנית קבסה, גיתית להב, שמרית לב, ג'רמי קולר (באמצעות רובוט), ד"ר אייל בנימין, ניר גולדשטיין. קרדיט תמונה: עומר לוי

אחריו עלה ג'רמי קולר לבמה, אבל לא בדיוק בדרך הצפויה – רובוט חדשני של חטיבת הרובוטיקה Robotize של חברת מיטווך, מעוטר בתג השם אותו חילקו לכל משתתפי האירוע, שימש את ג'רמי כמעט להכל חוץ מלטעום מהבופה - "מינגלינג" עם הנוכחים, לנוע בחופשיות בחלל, להשתתף בישיבת וועדת הפרסים, וכן – גם לעלות לבמה ולשאת דברים- "המסע לבניית עסק הוא ארוך ומאופיין במעבר ממשבר למשבר, "אבל הכל מסתכם בשיקול הדעת שלכם, ואני מאמין כי הכלים שרכשתם יעזרו לכם בקבלת ההחלטות שלכם לאורך הדרך"., אמר בפנייה ליזמים.

צור קשר תואר ראשון
 

מתעניינים בלימודים?

 
 *
 *
 *
 *
מתעניין בתכנית *

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>