תכנית הלימודים - תשפ"ה
מסלול הלימודים נמשך כחמש שנים ונחלק לשני שלבים: תלמיד מחקר שלב א' ו-תלמיד מחקר שלב ב'.
שלב א׳ (צפוי להמשך שנתיים)
בניית תכנית לימודים
תכנית הלימודים תהיה ייחודית לכל תלמיד, והיא תיקבע על ידי המנחה. כל תכניות הלימודים של תלמידי מחקר שלב א' חייבות אישור של יו"ר ועדת הדוקטורט של הפקולטה.
קורסי חובה
תכנית הלימודים המלאה של כל תלמיד תכלול קורסים בהיקף של לפחות 10 י"ס לפי הפירוט הבא:
- קורסי שיטות מחקר – 4 י"ס
- קורסים מתקדמים בתחום המחקר של התלמיד –2 י"ס
- סמינרי ליבה בין-תחומיים (כמותי והתנהגותי) – 2 י"ס
- סמינרי מחקר בתחום ההתמחות – 2 י"ס
עד תום השנתיים הראשונות ללימודים ולצורך מעבר לשלב ב׳, על כל תלמיד להשלים קורסים בהיקף של לפחות 7 י״ס, בהתאם לתוכנית שנקבעה עבורו.
דרישה לרמת הישגים בקורסים
על התלמיד להשיג בקורסים שלמד בתכנית הדוקטורט ממוצע כולל שאינו נמוך מ-85, ובתנאי שלא ייכשל באף קורס ולא יקבל ציון נמוך מ-80 ביותר מקורס אחד (למעט אקונומטריקה בו ציון הסף הוא 76). תלמיד שלא יעמוד בדרישות אלה לא יוכל לגשת לבחינת ההתמחות ולעבור לשלב ב׳. גם בהמשך הלימודים, אי עמידה בתנאים תעכב את הגשת עבודת הדוקטורט עד השלמת הציונים הנדרשים.
בחינת התמחות
תלמיד שעמד בדרישות שפורטו לעיל חייב לעמוד בבחינת התמחות שתקיף את תחום התמחותו. הבחינה אמורה להביא לידי ביטוי ידע מקיף בתחום, כושר ניתוח אנליטי ובקורתי של החומר, כמו גם יכולת לאינטגרציה של הנושאים השונים בתחום ההתמחות.
הגשת הצעת מחקר
עד תום השנתיים הראשונות ללימודים, על כל תלמיד להגיש הצעת מחקר הכוללת תיאור של המחקר שביצע התלמיד עד שלב זה ואת תוכניות המחקר להמשך הדוקטורט. ההצעה תוגש לוועדת הדוקטורט של הפקולטה לאחר שתאושר על ידי המנחה. כמו כן, ההצעה תוצג באחת המסגרות הפקולטה.
שלב ב׳
לאחר המעבר לתלמיד מחקר שלב ב׳, ישלים התלמיד את הקורסים הנדרשים על פי התוכנית האישית ויתמקד בביצוע המחקר ובכתיבת עבודת הדוקטורט.
בנוסף, במהלך הלימודים משתתפים התלמידים בסמינר המחקר השבועי של התמחותם ובפעילויות אקדמיות נוספות.