תכנית הלימודים - תשפ"ה

 

מסלול הלימודים נמשך כחמש שנים ונחלק לשלושה שלבים: תלמיד מחקר שלב א׳ על תנאי, תלמיד מחקר שלב א' ו-תלמיד מחקר שלב ב'.

 

שלב א׳ על תנאי (צפוי להמשך כשנתיים)

 

בניית תכנית לימודים

בחלקו הראשון של המסלול, תכנית הלימודים מוגדרת על פי ההתמחות ומותאמת לתלמיד בסיועו של המלווה האקדמי של תלמידי ההתמחות. לאחר איתור המנחה והתמקדות בנושא מחקרי, נבנית תוכנית הלימודים להמשך המסלול.

  

קורסי חובה

תכנית הלימודים המלאה של כל תלמיד תכלול קורסים בהיקף של לפחות 25 י"ס לפי הפירוט הבא:

  • קורסי שיטות מחקר – 4 י"ס
  • כתיבה מדעית – 2 י"ס
  • קורסים מתקדמים בתחום ההתמחות והמחקר של התלמיד – 13 י"ס
  • סמינרי ליבה בין-תחומיים (כמותי והתנהגותי) – 2 י"ס
  • קורסי סקירת ידע לתלמידי מחקר בתחום ההתמחות – 2 י"ס
  • סמינרי דוקטורנטים בתחום ההתמחות – 2 י"ס

 

עד תום השנתיים הראשונות ללימודים ולצורך מעבר לשלב א׳, יש להשלים קורסים בהיקף של לפחות 20 י״ס,
בהתאם לתוכנית שנקבעה עבור התלמיד. יש להשלים 14 י״ס בשנה הראשונה ו-6 י״ס בשנה השנייה ללימודים.
לימודי השלמה, אם נדרשים, אינם נכללים במכסה זו.

 

דרישה לרמת הישגים בקורסים 

על התלמיד להשיג בקורסים שלמד בתוכנית הדוקטורט ממוצע כולל שאינו נמוך מ-85, ובתנאי שלא ייכשל באף קורס ולא יקבל ציון נמוך מ-80 ביותר מקורס אחד (למעט אקונומטריקה בו ציון הסף הוא 76).
תלמיד שלא יעמוד בדרישות אלה לא יוכל לגשת לבחינת ההתמחות
ולעבור לשלב א׳.  גם בהמשך הלימודים, אי עמידה בתנאים תעכב את הגשת עבודת הדוקטורט עד השלמת הציונים הנדרשים.


איתור מנחה

במהלך השנה השנייה ללימודים, עד תום הסמסטר הראשון, על התלמיד לאתר חבר או חברת סגל שנכונים להנחותו בכתיבת עבודת הדוקטורט.

 

בחינת התמחות

לצורך מעבר לשלב א׳, תלמיד שעמד בדרישות שפורטו לעיל חייב לעמוד גם בבחינת התמחות הכוללת שני חלקים: בחינה עיונית וכתיבת ״מאמר קיץ״.
הבחינה העיונית תקיף את תחום התמחותו של התלמיד. הבחינה אמורה להביא לידי ביטוי ידע מקיף בתחום, כושר ניתוח אנליטי ובקורתי של החומר,
כמו גם יכולת לאינטגרציה של הנושאים השונים בתחום ההתמחות
. מאמר הקיץ שיכתוב התלמיד יוגש ויוצג בפני חברי ההתמחות בתחילת השנה השלישית למסלול.
לאחר שתושלם בהצלחה הבחינה העיונית ויאושר מאמר הקיץ, יוסר התנאי ויעבור התלמיד לשלב א׳.

 

 

 

שלב א׳ (כשנה)

בשלב א׳ ישלים התלמיד 2 י״ס נוספים בהתאם לתוכנית הלימודים שנקבעה עבורו ויגיש הצעת מחקר.

 

הגשת הצעת מחקר

עד תום השנה השלישית ללימודים, על כל תלמיד להגיש הצעת מחקר הכוללת תיאור של המחקר שביצע התלמיד עד שלב זה ואת תוכניות המחקר להמשך הדוקטורט. ההצעה תוגש לוועדת הדוקטורט של הפקולטה לאחר שתאושר על ידי המנחה. כמו כן, ההצעה תוצג באחת המסגרות הפקולטה.

 

שלב ב׳

לאחר המעבר לתלמיד מחקר שלב ב׳, ישלים התלמיד את הקורסים הנדרשים על פי התוכנית האישית ויתמקד בביצוע המחקר ובכתיבת עבודת הדוקטורט.

 

בנוסף, במהלך הלימודים משתתפים התלמידים בסמינר המחקר השבועי של התמחותם ובפעילויות אקדמיות נוספות.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>