קורסים חדשים - תשפ"ד
תשפ"ד |
---|
1231.3462 - גב' נגה גור –אריה גולן (סמסטר ב') - שיווק גלוקאלי ענק – מהגלובלי למקומי
Glocal Marketing in International Corporates - From Global to Local גב' נגה גור –אריה גולן (סמסטר ב')
איך נראית העבודה היומיומית של מנהלת שיווק במשרד הישראלי של תאגיד "דיסני"? איך נראה המסע של מנהלת שיווק בחברת Visa ישראל לאשר קמפיין מקומי חדש? איך מייצרים שיתופי פעולה גלובליים במיקרוסופט ישראל? ולמה אין משרד ישראלי ל"לגו"? הסטודנטים בקןרס "שיווק גלוקאלי בתאגידי ענק - מהגלובלי למקומי" יכירו גישות שונות בעולם לגישור בין הגלובלי למקומי וקבלו כלים מעשיים להתמודדות עם תהליכים, אתגרים וגם הצלחות של מנהלי השיווק המקומיים בתאגידי ענק. הקורס שזור בהרצאות אורח של מנהלי שיווק, ישראלים ומחו"ל, העובדים בכמה מהתאגידים הגדולים בעולם, שיחשפו את הסטודנטים להיבטים "גלוקאלים" שונים כמו ניהול צוותים רב תרבותיים, יזמות פנים ארגונית, יצירת שיתופי פעולה, בניית קהל מעריצים במדינות שונות, התאמות מקומיות של מוצרים ושל קמפיינים ועוד. |
1231-5301 - מר דודו לביא (סמסטר ב') - יזמות פיננסית בעולם טכנולוגי - Entrepreneurial Finance in a Technological World
מרצה: מר דודו לביא (סמסטר ב')
מטרת הקורס להקנות לסטודנטים ידע וכלים מעשיים לצורך פעולה, התנהלות, והתמצאות במרחב הפיננסי, כיזמים, כעוסקים בתחום, וכצרכנים, תוך הדגשת הפן הטכנולוגי, אשר מגלם בחובו הזדמנויות לשיבוש ולחדשנות. (disruption) הקורס יתחלק לשני חלקים: לימודי-עיוני ומעשי-התנסותי. בחלק הראשון, נעסוק בהבנת מהותה של היזמות והתהליך היזמי, וברכישת כלים להתמצאות במרחב הפיננסי ולהערכת סיכויי הצלחתו של מיזם חדש. הסטודנטים יתוודעו למגוון מוצרי השקעה וילמדו על מאפייניהם, ועל הנסיבות והתהליכים שהביאו ללידתם ולעיצובם. מנסיונו האישי של המרצה, אודות סיפורם של מוצרים ושירותים פיננסיים, מוכרים וכאלה שטרם זכו לראות אור יום, תוך הדגשתם של היבטים רלוונטיים בפן המקצועי, העסקי, בפני הסטודנטים יוצגו הרגולאטורי, והטכנולוגי. בחלקו השני של הקורס הסטודנטים יתנסו ויישמו את הידע והכלים שרכשו באופן מעשי, במסגרת צוותי עבודה. כל צוות יגבש ויציג בפני הכיתה הצעה למיזם – מוצר או שירות פיננסי חדש, או לחילופין, יסקור וינתח לעומק מיזם קיים ומוכר, אשר נמצא בשלביו הראשונים. ציון הקורס ייקבע בהסתמך על המצגת ועל עבודה בכתב, שתכלול את התשתית אשר שימשה לצורך הכנת המצגת ותובנות מהמשוב למצגת. |
1242.3292 - גב' עינת שמעוני (סמסטר א') - ארגונים מונעי-נתונים: סוגיות ארגוניות, טכנולוגיות וניהוליות Data-Driven Organizations
מרצה: גב' עינת שמעוני (סמסטר א')
מהם ארגונים מונעי-נתונים (Data-driven organizations)? בשנים האחרונות ארגונים מונחי נתונים מצליחים לייצר תועלות עסקיות גבוהות במידה רבה ממתחריהם במספר פרמטרים: ביצועים פיננסים ויעילות תפעולית גבוהים בעד עשרות אחוזים, פרודוקטיביות מוגברת, יכולת גיוס לקוחות חדשים, מיקסום חויית הלקוח ושימור הלקוחות הקיימים, חדשנות ותגובתיות מהירה לשוק, ואפילו יכולת שימור עובדים טובה יותר והעלאת חויית העובד. הקורס יתמקד בהיבטים הניהוליים, הארגוניים והטכנולוגיים של אותם ארגונים מונחי נתונים. מה מאפיין אותם? כיצד הם פועלים אחרת? מהי אסטרטגיית ה- Data של חברות אלה? כיצד הן מנהלות את הנתונים הארגוניים כנכס? איך הן מצליחות לייצר אימפקט משמעותי מיישומי Machine Learning ו- AI? איך נראית תרבות ארגונית בארגון מסוג זה? לאורך הקורס ניחשף לסיפורי לקוח case studies של חברות מונעות נתונים, ננתח את המאפיינים ואת מודל ההפעלה שלהן, ננתח את מרכיבי ההצלחה ונגזור מהם best practices שניתן ליישם בארגון. נעסוק גם בהגדרות התפקידים הניהוליים (מנהלי מוצרי דאטהChief Data Officers, Data Scientists , וכד'), היבטי תרבות ואוריינות דאטה ארגונית, משילות נתונים, אסטרטגיית דאטה, ארכיטקטורת נתונים, ניצול יכולות הענן, גישת ניהול המוצר בעולם הדאטה ואנליטיקה, פיצוח הערך של טכנולוגיות AI, השפעות GenerativeAI על עתיד עולם ניהול הנתונים ועוד. |
1231-3861 - רו"ח אילנית אדסמן ורו"ח בנאקוט (סמסטר ב') - סדנה בבנקאות פתוחה וענף הפינטק - A Workshop in Open Banking and Fintech
רו"ח אילנית אדסמן ורו"ח בנאקוט (סמסטר ב')
פרויקט הבנקאות הפתוחה הוא מהלך 'משנה מציאות' במערכת הבנקאית הישראלית שעושה את צעדיו הראשונים בעקבות רפורמה שנכנסה לתוקף בישראל במהלך שנת 2022. בבסיס הרפורמה עומדת גישה תחרותית הגורסת כי לקוח שיאפשר למידע על התנהלותו הפיננסית לעבור מבנק האם שלו גם לגופים אחרים, יוכל לקבל הצעות ערך מתאגידים רבים, להשוות בניהן ולטייב את התנהלותו הפיננסית. משתתפי הקורס יצטרפו לגופים השונים בשטח שעושים את צעדיהם הראשונים תחת ההסדרה החדשה, כדי להתחבר לממשק ולהציע שירותים שונים ללקוחות כדי לאפשר להם חופש בחירה שלא היה כמותו. הקורס יתנהל במתכונת מיוחדת כ"סדנה" ויאפשר לסטודנטים להכיר את עולמות התוכן של הבנקאות וענף הפינטק המתפתח בישראל, תוך מעורבות מעשית בפעילות העסקית. הוא ישלב הרצאות של מומחים ורגולטורים עם התנסות בשטח. הסטודנטים ילוו גופים שונים כגון חברות פינטק, בנקים דיגיטליים, חברות כרטיסי אשראי ובנקים מסורתיים, ויבחנו את אופן הטמעת הבנקאות הפתוחה בישראל במטרה להבין האם הרפורמה החדשה אכן משיגה את המטרות שלשמן נועדה. ההתנסות תספק לסטודנטים הזדמנות להכיר באופן עמוק את האקוסיסטם של המערכת העסקית-פיננסית. סוף הקורס, הסטודנטים יוכלו להשתמש במודלים סטטיסטיים ואנליטיים כדי לקבל החלטות מושכלות המבוססות על ניתוח נתונים. הדגש מושם גם על טיפוח כישורי חשיבה ביקורתית ויכולת להעריך ולפרש תוצאות סטטיסטיות. קורס זה מצייד את התלמידים במיומנויות הנדרשות לניתוח ולפרש נתונים סטטיסטיים בצורה יעילה, ומאפשר להם לקבל החלטות מונחות נתונים בהקשר של ניהול טכנולוגיה ומערכות מידע. |
1243.7003- ד"ר אילנית סמן טוב נחליאלי (סמסטר ב' – תשפ"ד) - בינה מלאכותית במקום העבודה – היבטים פסיכולוגיים והתנהגותיים באינטראקציית אדם- AI
Artificial intelligence in the workplace – Psychological and behavioral aspects in human-AI interaction ד"ר אילנית סמן טוב נחליאלי (סמסטר ב – תשפ"ד) שימוש בטכנולוגיות מתקדמות חכמות כדוגמת מערכות מבוססות בינה מלאכותית הופך להיות שכיח בשוק העבודה, משנה באופן דרסטי את אופי העבודה ומשפיע על ארגונים ועל העובדים בהם. הערך המוסף שמציעה בינה מלאכותית (דוגמת ניתוח מידע מורכב לקבלת תובנות עסקיות) בתחומים שונים ידוע ומוכח. אך, למרות התועלות שעשויות להיות למערכות אלו בשיפור יעילות קבלת החלטות ארגוניות וביצועי הארגון, עובדים עדיין מראים התנגדות לאימוץ המערכות ושימוש לא יעיל בהן שכיח. הבנת הגורמים והאופן שבו עובדים מגיבים לטכנולוגיות חכמות בעבודה היא חיונית כדי לעזור לארגונים למנף את כוחם. הדבר מוביל חוקרים רבים לנסות ולאתר גורמים מעכבים ומקדמים שימוש יעיל במערכות ואת האתגרים המרכזיים העומדים בפני הארגון, העובדים ומנהלים כאחד עקב כניסתן של מערכות חכמות לעבודה. בהתאם לכך, בקורס זה ננקוט בגישה ממוקדת באדם (בעובד ובמנהל) – גישה הלוקחת בחשבון את הצרכים, התפיסות וההתנהגויות של העובדים לצד מערכות אלו. נכיר מודלים תאורטים שונים ומחקרים אפירים בתחום אשר ישפכו אור על הדרכים בהן ניתן להגביר שיתוף פעולה ולייעל את השימוש במערכות אלו. במהלך הקורס יעשה שימוש בהרצאות, דיונים, סרטים, וניתוחי אירועים. יושם דגש הן על היבטים מחקריים תאורטיים והן על היבטים יישומיים. זהו קורס פרויקט אשר במרכזו תהליך אבחון ארגוני והצעה לשיפור ולייעול הקשר (האינטראקציה) בין האדם ל-AI (לפרוט ראו מטלות הקורס). |
1231.5303.01 - Julian Franks (מחצית 2 סמסטר ב') אחזקות אקטיביות, ממשל תאגידי, וביצועי החברה Governance and Firm PerformanceActive Ownership,
Julian Franks (מחצית 2 סמסטר ב) This course will examine how and why ownership differs across countries and the implications for the governance of firms. It will look at the way institutions and law influence the landscape of ownership around the world and how ownership evolves in response to changes in the institutions and the legal environment. The country s well comparisons will include references to China, France, Germany, Israel, Japan, aWe will examine the influence of different forms of as the UK and the US.y various types of shareholders, in particular hedge funds, shareholder activism bactive asset managers and index funds. We will address the question, how do shareholders fare in response to engagement by the different types of asset managers? In addition, we shall discuss engagements by asset owners and asset managers with
respect to ESG? How successful are they? I will include a case study of the Japanese Government’s Pension Fund (GPIF) efforts to persuade its asset managers to engage portfolio companies on ESG. GPIF pay a fee to its asset manager to engage with portfolio companies and increase their stake in those companies with high ESG scores. |
1243.3567 - פיתוח מנהיגות ד"ר משה קטן (סמסטר א') Leadership Development
ד"ר משה קטן, (סמסטר א')
מנהיגות ופיתוח מנהיגות נמצאים בחזית העולם העסקי המאופיינים על ידי שינויים מהירים ומורכבות הולכת וגוברת. ארגונים משקיעים משאבים רבים בתהליך פיתוח מנהיגות מכיוון שמנהיגות נתפסת כגורם מרכזי להשגת היעדים. במציאות של חוסר וודאות, ומאפשרת יצירת ייתרון יחסי ובידול. ניסיון ניהולי של30 שנה בהובלת חברות גלובליות ומקומיות בתחום ה -, FMCG ד"ר משה קטן הינו מנהל בכיר ומומחה בתהליכים של פיתוח מנהיגות. מומחיות זו מבוססת על תובנות ונסיון מהעולם העסקי יחד עם תיאוריות אקדמיות וספרות אמפירית. קורס זה מספק פלטפורמה למשתתפים לפתח את יכולתם המנהיגותית ברמה האישית והקולקטיבית, ולהעמיק את הבנתם במהותו של תהליך פיתוח מנהיגות. |
1231.3958 - מצר גלעד גליק (מחצית 2 סמסטר ב') מבוא יסודות להבנה והשתלבות בתעשיית המכשור הרפואי Introduction and Foundation to the MedTech Life Science Industry
תעשיית מדעי החיים מורכבת משלוש תת תעשיות - (1) תרופות וביו תרופות, (2) מכשור רפואי ו (3) בריאות דיגיטלית. בישראל, מסיבות שילמדו בקורס, תעשיית המכשור הרפואי היא הגדולה והמבוססת ביותר מבין השלוש עם כ 1500 חברות פעילות בממוצע וכ – 150 חברות הזנק חדשות שנפתחות כל שנה, מרכזי פיתוח ויצור של מירב החברות הבינלאומיות ואקזיטים מרשימים במספר הולך וגדל.
השתלבות בתעשיית המכשור הרפואי דורשת הבנה של המרכיבים הייחודיים שמאפיינים אותה החל ממימון ואפשרויות פעילות במסגרת חממות פיתוח ייעודיות , תהליכי חדשנות ייחודיים , ניסוי וטעיה פרי קליניים, שילוב חוקרים ומחקר קליניים, תכנון מוקדם לקבלת אישורים רגולטוריים ,עמידה בסטנדרטי איכות בינ"ל והעלאת סיכויי המסחור המוצלח לדוגמא הכנה לעמידה בקריטריונים לשיפוי ע"י חברות הביטוח. הקורס יתמקד בהבנת האלמנטים הייחודיים לתעשייה, המושגים והתהליכים הקשורים בכל אחד מהמרכיבים הנ"ל בשילוב של Case Studies של חברות ישראליות ובין לאומיות לכל נושא שילמד. |
1231.3960 - מר עדו אהרוני (מחצית 2 סמסטר ב') דיפלומטיה עסקית בעידן גודש המידע Business Diplomacy: A Modern Approach
Humanity is facing a mighty challenge: ‘The Age of Information’ brought with it a new social and technological phenomenon, ‘Information Overload’. This not only brought about a dramatic series of technological disruptions but also fundamentally changed the essence of previously known terms, such as communications, politics, leadership, charisma, diplomacy, and management.
From its inception diplomacy was designed and deployed to refine basic impulses, prevent violence, and promote compromise. What are diplomacy’s main assets that may bring value in the modern world of business? This course will deal with those elements of the diplomatic practice, old and new, which may bring benefit in the business world. The class will focus on effective ways to merge the principles of diplomacy in business practice, with an emphasis on contemporary processes, such as: managing business crises, long-term building of brand resilience, qualitative and quantitative research processes, formulating a long-term strategy and the intelligent construction of communication strategies suitable for the business sector. |
1242.3269 - Mr. Daniel Rouach (מחצית 2 סמסטר ב') Competitive Intelligence and Technology Transfer
The objective of this course is to present the main characteristics of the Competitive Intelligence (CI) concept and to describe how it has become a real management practice that is now developing inside most leading companies in the world.
|
1231.3961 - Mr. Ido Aharoni (מחצית 2 סמסטר ב') Information Overload, Communication and Business
In this course, we explore strategic communication in the age of information by introducing its complexity and unique characteristics. Through the analysis of case studies in media crisis management, theoretical discussion about pertinent issues, such as the age-old debate about media influence, and hands-on class projects, we will develop a practical set of tools and an overall professional approach to efficient and meaningful communications
|